Friday, September 18, 2009

...syahdu....

syahdu gile ari aku rase....
membe2 semua da balik..
tinggal aku ngan adek dush jee kt umah sewa nie..
membe2 lain da selamat balik kmpung masing..
ade yg da smpai 2 3 ari lepas..
ade br lepas anta td....
mesti diorng tak saba2 kn nk smpai umah masing..
jumpe ngan mak, ayah n adik bradik..
buat kuih same2..
buat ketupat sama2..
mesti syok gileeee.....

dulu aku pn rase cmni gak..
mase dok kt arau dulu...
berebut2 beli tiket...
esk nk mlm naik bas, mlm tu da siap kemas2 beg smpai pagi..
punye laa xcited nk balik...
lepas tu dengar lagu raya dlm train plak tuuu....
da la dr arau nk ke kl sentral naik train nk dekat 13 jam..
memang syahduu...
aku rindu gile suasana mase nk balik raya kt arau dulu...
tp skng nie kureng skit..
tp stil syok lagi tgk kawan2 aku berkemas nk balik raya...
huhhh....!!!!!
nk buat cmne kn...
dulu turn diorng anta aku gie naik train balik shah alam..
skng nie turn aku plak anta diorng kt stesen bas balik raya....
bulat btol bumi nieee...

aku nk buat ucpan skit...
walau pn belom lg raya...
sbb lepas kt umah aku xde intrnet daa..
kepada membe2 yg da smpai kmpung atau pn yg dlm perjalanan nk smpai ke kampung...
hati2..
jaga diri..
jgn terlalu sronok..org tua kate xbaiik terlalu sronok..
kena beringat2 gak....
jgn main mercun stok yg ganas2 sgt...
ingt skit org tersayang...

yg tgh buat biskut raya atau yg tgh tgk resepi atau yg tgh beli bahan2 biskut raya atau pn yg da siap biskut raya tu..
jgn lupe kt aku..
nanti balik pasing2 skit kt aku...
haa midori...
ko da buat biskut raya kn...
nanti balik kasi aku skit...
sape yg dok muar...
leh la masg saya kalau nk jumpe..
saya balik muar raya niee..
leh la kite jln2 kt tanjung...

ahhhh...
syahdu nyee....
mcm nk terkeluar lak air mata nie...
siot toll..
malu dibuat nye....
hehehe..
klah...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR BATIN

si daud nie plak asik buka lagu raya jee dr pagi td...
klah....

1 comments:

adek dush said...

selamat hari raya....(sob sob sob sambil nanges)